"" ""

Friday, April 27, 2012

luahan rase..(ter 'emo' lak hehe)

dah lame rsnye x mencoretkn sumting kt cni..byk cite nk stori mori..cme keterbatasan mase n si bujang yg pantang nmpk ibu dia depan laptop stat la dia merengek kt kaki nk panjat2..

alhmdulillah permata hati kami semakin lincah n sihat walafiat..akal pon da bertambah mcm2 perangai da tunjuk..naik walker pon da laju siap pandai tarik baju ibu sambil merengek mintak dukung..susu pon da pandai minum sndiri..

alahai ckp pasal susu ni..ade mende la cite sikit..hari ahad aritu ade tgk kt ntv7 rncgn magseven..tentang feed future..cite nye mmg mnarik..pasal breastfeeding @ penyusuan susu ibu..seronok tgk tersa anugerah yng sgt bernilai khs untuk wanita yg bergelar ibu utk si kecik yg comel tu...
artis yg share stori ofcoz la dynas n ade ade sorg hos whi putri irin azmi tu..tp skng lme xnmpk dia dlm whi..

sebnanye ade yg feeling sikit klu cite bab2 bf ni..sbb aku ni bkn la ibu yg bf anak tp seikhlas hati sblm nabhan kuar dlu mmg da planning nk susukan bb ni..siap bli brg khs tuk bf..mcm pam susu..bra khs tuk nyusu tu..cme baju jek xbli cz aku pk nti ble bb ni da kuar br nk bli..tp nk wat cmne kn kurang pglmn n ilmu tntg bf ni..sbb bb aku skrg since kuar spital sampai skrg mmg formula jek..

aku bersalin secara czer so xde alasan xleh susukan bb n yg aku tau xksh la czer or normal mmg leh bfkn ank..bkn sbb xde susu aku nye breast sampai bengkak sbb susu xkuar sampaikan mcm nk demam sbb bengkak susu tu..sepatutnya aku kne kuatkn smgt tuk susukn bb tp mgkn aku xphm n mcm aku ckp td la kurg ilmu..kne biasakn bb ngn bau bdn kite also kne ajar bb tu gak..in my mind rs mcm sng tp rupenye kne ade ilmu gak...

bile pk2 balik alahai kesian kt anak ibu ni..penghadaman ank ibu kne kerja keras..ble pndang muke syg ibu rs sedih pon ade..sbb xdpt nk tunaikan impian n hasrat tuk fully bf..ms umo dia br 3bln ade gak try tuk bf smule tp xbejaye gak..
xpe ye syg maafkn ibu..even ibu xdpt bg susu terbaik ni ibu saaaayanggg nabhan..

ibu ttp kne bgn mlm tuk bancuh susu nabhan kne duduk tuk bg susu..kdg2 ade gak ibu2 kt blok ni yg bf ank ckp oo..sngla xyah bgn mlm..iyeke?wah..sdpnye dia berkata2..pengorbanan ibu formula or bf xde beza pon..aku ttp ibu gak..rs nye lg renyah kot n perlu lg teliti coz nk basuh botol tu..once a week kne rebus botol2 tu for hygiene then mlm2 kne bgn bancuh susu..so xde different pon..kan kan kan...

em..xpela yg penting Muhammad Nabhan kami ni sihat walafiat n kenyang..huhu..lantok ler depa nk kate hape..tp berazam gak mn tau kan ade rezki lg mmg nk bf gak...n nk nuntut ilmu ni 100% =)

ok la tu jek luahan rs hehe..bkn ape..kita yg jd ibu msti nk yg terbaik tp bile ade org pertikai mcm x syok la kan...

p/s: Muhammad Nabhan makin cerdik..=) sayang Nabhan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...