"" ""

Saturday, March 31, 2012

Nabhan dengan walker barunyer..=)

actually da dkt 3mggu nabhan da pndi dok kt walker..skrg ni kemain laju jek dia...semua bilik kne ttp klu x nti time ibu dia tgh kt dpur ttbe hilang je..rpenye2 dok dlm bilik tgh nk bkk almari..haish..setakat ni xpnh bejaye lg bkk lemari tu..hehe..bekejor ler ibu awak ni..nasibla umh ni beso sgt..lau x jenoh gak ye nk kejor ank ibu sorg ni..=)

ms ni xpndi sgt..kayuh kaki pon x laju lg..

wat muke mnje dia tu..geram tul tgk nye..
"cntk kn kete sy ni kaler merah ijau...
daddy n ibu blikn tau.."

ha...tu operasi mule dah..ade je bnde yg dia minat kt meja tu..

ank bujang si ecah n nasir..
hehe..
tgk tu asal mn selesa dia baring la..
skrg ni toto ibu da smpn sbb ibu rs ank ibu ni lasak..klu ibu bentang pon bkn dia nk dok situ..merate dia g..kang ntah ape terselit kt toto tu..emmm..masuk mulut..  
pnh ade sekali tu dia main ngn gelang getah tu..
ptutla senyap jek..rupnye tgh dok try nk masukkn mnde tu dlm mulut..
mengucap pnjg la ibu ni..mujur getah tu termasuk dlm jari dia..tu yg ssh dia nk msk mulut tu..
nabhan oh nabhan..

p/s: da request kt daddy pasang pagar kt laluan dapur..

Thursday, March 29, 2012

Majlis Akikah n Berendoi Muhammad Nabhan b Mohamad Nasir

alhmdlh dah selamat mjls berendoi anak sulung kami..even da dkt sebln dr hari kejadian br harini ade mood nk stori..hehe..mjls ni simple jek ikot style kedah la cz wat kt sne klu jhr len lak citenye kan..mle2 igtkn ade cukur jmbul skli rpe2nye xde juz slwt n beredah ( mcm berzanji tp rs bkn kot sbb mcm syair nasihat tuk ank yg diraikan tu) sebak beb! menusuk kalbu tiap2 bait yg dilagukan tuh..huhu..ok xyah ckp byk jom tgk sekitar hari kejadian....

Tarikh: 10 Mac 2012
Tempat: Umah Tok Baling, Kedah

seekoq lembu mlm tu da disembelih tuk akikah..
share ngn spupu2 dia yg len..
klu ngeri jgn tgk ek..hehe..

seronok tgk org2 kmpg bergotong royong...
ms ni la gosip2 hangat kluaq uoolsss..hehe..

c...beso kt kuali nye.
opss..klu beso cmni org pggl kawah ye..
ade 4 kawah sumenye..
daddy ngn paklong...
pakngah mn ek?huhu...
ms ni lom stat mjls lg ni..daddy pon pki 'steng' lg tu...=)
buai ni kak ngah (sepupu nabhan) yg deco..
tok dia beriya nak wat tp dan..
busy ok..
ms ni Nabhan tdo dgn nyenyaknyer..ibu btulkn dia meniarap smule..
sejuk n tenang jek dgr org selawat...
ok then lepas berendoi tu kne pusing lak..
ms ni kne pusing bulatan
igtkn nk cukor jmbul..rupenye kne calit ngn bedak sejuk..
ni la style org baling..hehe..

muke si comot kne bedak sejuk..

ibu ttp menten ayu even kne calit gak huhu..
tetamu yg plg last dtg...
kengkawan dr USIM..travel dr KL tu..
thankz..sudi meraikan mjls..
sume ni msh lom wat knuri lg ni..xcept me n yg dukong Nabhan tu ok...hehe..
cpt la..kami nk mkn nasik mnyk korg nih..hehe..

Last but not least..syukran jazilan kpd sume..alhamdulillah mjls berjalan dgn lancar
smg anak ini mnjadi anak yg soleh berjaya di dunia lebih2 lg di akhirat nti..i.allah amin..ya rabb..

p/s: with love ibu & daddy 

Wednesday, March 14, 2012

Cayang Bik Gha!!

dedicated to: Bik Gha

housekeeping bersama si kecik

ni cite ms mengemas umah ritu..pergh mau seminggu gak br clear umah lme..pastu kne kemas umh br lak..huh! penat sey..alhmdulillah ade adik aku yg no 3..gelaran dia bik atik sbb da ade ank sedare kan so kne panggil bik atik..knape panggil bik?bkn acik ke mak lang ke kan..?hehe..tu ade citenye tu..nti kite stori mori len key..


ha tu dia..ank teruna ecah n nasir..sbuk nk mengemas..wayar tu pon nk masuk mulut..jenuh b atik dia nk kejor..tp ms ni kurg skit la ligat dia skrg lg ligattt..pntg nmpk bnde bergerak..semut yg halussssss sesangttt..pon dia blh nmpk..sampai penyek semut tu kne tepuk ngn dia...


cian ank ibu..pnt ye kemas umh..smpi tertdo kt b atik..hehe..mau tak pnt habis sume tmpt rata dia 'berenang' hehe..ms ni br 2 hari kat umh baru...lme gak b atik kt dok ngn kami 3 mggu gakla..ble atik da balik nabhan mengamuk sbb xde org nk lyn dia..mau x dia mencari b atik dia ni sepanjang hari dok ngn b atik dia jek..mnum susu n cebok berak je ngn ibu..mengamuk ke ape ke ngn b atik dia jela..ibu dia sbuk mengemas lg..last2 smpi harini x abis kms lg dok lyn ank teruna sorg ni..alahai..

dedicated to bik atik: thank Q so much!!

p/s: wahai bibik2 yg 3 org lg tu ble nk dtg jg nabhan lak..hehehe..

Friday, March 9, 2012

penatnye kemas barang...=(

akhirnya kami dah berpindah ke rumah baru..line kt cni lak tak bape nk ok..so tu yg lme beno den updet nih..fb pon da jarang bukak..

rumah baru cantik..puas hatila even kecik cz sblm ni dok senior rate nye umah of coz la beso..so ble dah kne pindah ke ruamg saiz junior rate ni..kne ejas sikit brg2nye...mujur xde beli sofa n perabot2 lain yg ade cme brg letrik n satu jek gobok tv...

ok la xnk bebel2 pnjg..line pon da mcm sipot sdut ni ha..bubye nunite...

p/s: gobok tu means almari..hehe..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...